JULI CARSON & LINDI EMOUNGU
Bor og arbejder begge i Los Angeles, USA

Juli Carson er Adjunkt ved Department of Art på UCI – University of California Irvine, USA, hvor hun underviser i kritisk teori og samtidskunst. Hun er også Direktør for The University Art Gallery på UCI. Seneste publikationer tæller: “Dematerialisms: The Non-Dialectics of Yves Klein,” i Francois Perrin, Air Architecture, Los Angeles: MAK Center, 2004; “On Critics, Sublimation and the Drive: The Photographic Paradoxes of the Subject,” i Art: Sublimation or Symptom, red. Parveen Adams, New York: The Other Press, 2003; “Two Walls: 1989”, i Surface Tension, red. Brandon Labelle, et. al., Los Angeles: Errant Bodies Press, 2003; og “On Discourse as Monument: The New Museum and Feminist Problematics,” i Alternative Art New York,1965-85, red. Julie Ault, Minneapolis: Minnesota Press, 2002. Hun er for tiden ved at færdiggøre et bogmanuskript om nylige neo-konceptuelle kunstpraksiser med titlen The Moebius Effect: The Conceptual Unconscious in Contemporary Art. Hun er også stiftende redaktør af Vel Press, der snart udsender et nummer af Saul Anton med titlen “Warhol’s Dream”. 

Lindi Emoungu påbegyndte sine studier af post-strukturalisme og post-kolonialisme ved Massachusetts Institute of Technology; USA (1988-95). Hun fortsatte sine studier ved Whitney Museum of American Art Independent Study Program i New York, USA, hvor hun skrev “Tentatively Tarantino” i samarbejde med Juli Carson. Hun er nu uafhængig kunstner og skribent.

Bidrag: Deltager med artiklen “Problemet med Fanon” i Station 4: Bogen.