JULI CARSON & LINDI
EMOUNGU
Bor og arbejder begge i Los Angeles, USA
Juli Carson er Adjunkt
ved Department of Art på UCI – University of
California Irvine, USA, hvor hun underviser i kritisk
teori og samtidskunst. Hun er også Direktør for The
University Art Gallery på UCI. Seneste publikationer tæller:
“Dematerialisms: The Non-Dialectics of Yves Klein,”
i Francois Perrin, Air Architecture, Los Angeles: MAK
Center, 2004; “On Critics, Sublimation and the Drive:
The Photographic Paradoxes of the Subject,” i Art:
Sublimation or Symptom, red. Parveen Adams, New York:
The Other Press, 2003; “Two Walls: 1989”, i Surface
Tension, red. Brandon Labelle, et. al., Los Angeles:
Errant Bodies Press, 2003; og “On Discourse as
Monument: The New Museum and Feminist Problematics,” i
Alternative Art New York,1965-85, red. Julie Ault,
Minneapolis: Minnesota Press, 2002. Hun er for tiden ved at færdiggøre
et bogmanuskript om nylige neo-konceptuelle
kunstpraksiser med titlen The Moebius Effect: The
Conceptual Unconscious in Contemporary Art. Hun er også
stiftende redaktør af Vel Press, der snart udsender et
nummer af Saul Anton med titlen “Warhol’s Dream”.
Lindi Emoungu påbegyndte sine studier af
post-strukturalisme og post-kolonialisme ved
Massachusetts Institute of Technology; USA (1988-95).
Hun fortsatte sine studier ved Whitney Museum of
American Art Independent Study Program i New York, USA,
hvor hun skrev “Tentatively Tarantino” i samarbejde
med Juli Carson. Hun er nu uafhængig kunstner og
skribent.
Bidrag: Deltager med artiklen “Problemet med
Fanon” i Station 4: Bogen.
|